LAGU RAYA

Siti Nurhaliza - Anugerah Aidilfitri Sudirman - Dari Jauh Kupohon Maaf Lagu Raya- Anuar zain&Ellina- Suasana Hari Raya LAGU RAYER - Ahmad Jais (Selamat Hari Raya) Lagu Raya - P Ramlee - Suara Takbir lagu hari raya aidilfitri - dendang perantau lagu raya-MAMAT-ku pohon restu ayah bonda.MP3

Saturday, October 1, 2011

Tahniah SKRCK - 5 Bintang SSQS ICT kali ke 2 berturut-turut - 22.09.2011/Khamis.

Tahniah kepada Unit It & ICT SKRCK yang telah berjaya memeperolehi status 5 Bintang kali ke 2 berturut-turut, sejak Tahun 2010 lagi.

Ringkasnya...

Tahun 2003 : SKRCK hanya memiliki sebuah komputer Pentadbiran dan 2 buah Komputer di PSS & Pengajaran & Belajaran

Tahun 2004 : SKRCK mula menerima 4 buah Komputer Riba/Lap top, Troli, Speaker dan LCD dari KPM secara berperingkat-peringkat (8 tahun) berasaskan Program PPSIM (SN & MT dalam B.Inggeris) sehingga ke Fasa 6, Tahun 2010.

Tahun 2005 : SKRCK mula menerima & menghadiri Kursus Teknikal berkaitan Zoom-a (P&B menggunakan Online Internet, Tahun 1 - Tahun 6, bayaran RM 10.00 setahun, termurah di Malaysia)

Tahun 2005 juga : SKRCK menghadiri Kursus pembinaan Laman Web sekolah.

Tahun 2005 : SKRCK juga mula menerima, menghadiri Kursus Schoolnet & memasang sendiri Hub & Switch serta rangkaian Internet yang menghubungkan komputer dengan komputer di sekolah, dengan menggunakan kable. Terima kasih juga kepada En.Yasin & En. Roslan.

Tahun 2007 : SKRCK mula menerima sebuah bangunan Makmal Komputer yang memiliki 21 buah komputer, printer, scanner dan speaker. Mula beroperasi pada Tahun januari, 2008 dengan diketuai oleh Cikgu Wa'arina bte Musa.

Tahun 2008 : SKRCK juga menghadiri Pembengkelan Membina Portal sekolah.

tahun 2008 : SKRCK juga menghadiri Kursus Penyelaras Makmal Komputer.

Tahun 2010 : SKRCK mula memasang dan menghubungkan semua rangkaian komputer di sekolah dengan cara sendiri. Wifi/wayerless (rangkaian tanpa kable) telah dipasang di dua bangunan di sekolah : Padang & Pejabat.

Tahun 2011 : SKRCK mula melancarkan secara rasmi : 3 Blog SKRCK (SKRCK, Silat Sendeng & Nilam ) serta 2 Facebook (SKRCK & Silat Sendeng)

Berita penuh & gambar akan menyusul kemudian.

No comments:

Post a Comment